Dec 4, 2009

Lesson 10n: Kalaulah aku leh bleached rambut aku tanpa kene triple kill ngan parent aku..

Rambut camni...





aku buat mase 1st yr..mase tu tgh obses Dillinger Escape Plan. Tengok Chris Pennie(drum) cam cool je kpale licin, aku gi mamak satu hari,suruh cukur. Die wat muke pelik..member gua wat muke pelik..lecturer Mr Balramman wat muke pelik, tanye asal gua botak. Apsal, xnah tgok org buang tebiat?









aku wat mase awal 2nd yr kot. mmg pengaruh televisyen tol..tp smart doh bdak tuh nye mohawk. Cite pon smart gak, bdak 12-13 tahun goreng Black Magic Woman..rase hina je diri gua. Pegi mamak gua kene bagi insruction lak camne nak potong, kt Bangla/India xde punk ke? Result-OK la kot. tapi mostly gua sikat tepi jek.Problem minyak rambut ngan helmet. Balik kg. parent aku wat muka pelik, paling memorable muka pak long aku merangkap ustaz a.k.a kekadang imam surau kg..mmg
priceless.









eksperimen rambut yg terlatest..dlm tgh ke ujung 2nd yr gitu. mase ni mmg bosan gileer. takde inspiration langsung..pastu Dir en grey kuar Uroboros dorang. Toshiya wat hairjob paling giler dlm sejarah DeG..tp cam menarik gak. aku trus cari barber, kdai lain-melayu lak. mamaknye b.m cam kureng ar, susah nak wat custom job. Cakap pak cik tu nk potong TEPI JE. die pelik..tanye aku minat bola ke. Gua tibai gelak. Balik umah, parent aku terkujat..aku ckp "rilek ar rambut je" On the way dari stesen bas ke umah mmg terase mak aku melawan keinginan nk antar aku ke barber. 7 hari seterusnya gua dihujani kritikan2 ultrapedas,last2 aku sarender. pegi barber yg mmg sepanjang idop aku kt sabak mesti gunting kt die. 1st word die"ha anak Lani, apehal kepala kao..meet uncle hussain?"cheit..






future plan..slicked-back Corleone style. mmg agak kurang radikal sket tp yg penting stylo.problem-xjumpe minyak rambut yg seswai lg, xtau camne haircut die. I mean aku dah suruh pakcik melayu tu potong "kasi leh sikat ke blakang". alih2 jadi cam rambut aide..hawau tol. kene carik barber baru kot. nanti ah tunggu rambut gua panjang balik.

No comments: